2014(e)ko azaroaren 26(a), asteazkena

Gaur, azaroaren 26an, IKTko klase praktikoa eduki dugu. Klasean zehar, umeekin lantzeko programa batzuk aztertu ditugu. Hauen bitartez, umeek ariketak egin ahal dituzte. Ariketa hauek, eginak aurkitu ahal ditugu, baina gure beharrei erantzuten dizkioten ariketak sortu ahal ditugu. Gainera, ikasleek beraiek ariketak sortzeko aukera dago. Honek, umeen motibazioa piztuko du; hots, beraiek edo beraien kideek egindako ariketa bat burutzean interes handiagoa jarriko dute honetan eta ikaskuntza esanguratsuagoa izango da. 

Hasteko, Ardora programa aztertu dugu, euskarazko zenbait ariketak, bideoak, irudiak... sortzeko aukera ematen diguna. Hau erabiltzeko, deskargatu egin behar duzu. Hori egiteko, zenbait argibide eskainiko dizkizuet jarraian:

Java programa instalatu (bestela, ez da funtzionatzen). Ondoren, google-en. Ardora bilatu, descargatu auto botoia-ren bitartez(USB- portable), ejekutablea. Artxibo, aktibitatea aukeratu, adibidez, puzzlea; eta honenen ezaugarriak ezarri. Ondoren, hurrengo aukerak ditugu: artxiboa gorde (puzz1.ard), ikusi (puzz1.jar) edo artxiboa argitaratu (puzz1.htm). Bestetik, gure beharren arabera, ariketa zaildu dezakegu (puzz1.ard erabiliz).


Bestetik, Click programa aztertu dugu. Bai, Click (bertzio zaharra) eta JClic  (bertzio berria, java teknologia erabiliz: dinamikoagoa, animazioak arinago eta atseginago). Horretarako, google-en ZonaClic bilatu behar dugu. Bertan, aktibitateak dauzkagu, hezkuntza formalean, klase partikularretan edo ume baten zailtasunak lantzeko erabili ahal ditugunak. Ariketen denbora kronometratzailea desinstalatzea gomendatzen da, umea urduri jartzen baita. 

Baliabide hau praktiketan egon nintzen eskolan erabiltzen genuen. Umeek asko disfrutatzen zuten honekin, hala ere, niretzat samar bat zahartuta dago gaur egungo umeentzat; batez ere, bisualki. Hots, Clic programa zaharra erabiltzen genuen.

Jarraian Educaplay landu dugu, online dagoen programa. Honetan, aktibitate mordo bat aurkitu ditzakegu eta hauek sortzeko aukera daukagu. Horrez gain, ariketak ikusteko bi modu edo estetika ditugu, HTML modura edo FLASH modura (adobe enpresak bideoak egiteko modua).  Hau frogatzeko, ariketa batzuk egin ditugu binaka:




Eguraldia eta urtaroak



Animaliak


Saioa bukatzeko, online ipuinak sortu ditugu. Horretarako Storybird baliabidea erabili dugu. Programa honen helburua ikasleek ipuin bat sortzea da. Indar asko jartzen da istoriaren kontaketan eta gainera, programak ilustrazioak errazten ditu. Honek askoz erakargarriagoa bihurtzen du. Jakin beharra dago, ipuinak sortzeko beste baliabide batzuk daudela, hala nola, Picturebook maker.

Storybird programa frogatzeko, kontu bat sortu dugu eta ipuin bat asmatu dugu. Pena bat da ezin dela publikoki argitaratu ingelesez ez badago. Beraz, irudiak jarriko ditut hemen ipuina ikusteko.








 







Honen inguruan zenbait jarduera burutu ahal ditugu momentu ezberdinetan. Hala nola, ariketa hauek hezkuntzaren osagarritzat erabili ahal ditugu, lantzen ari garen gaian sakontzeko, gaia bera lantzeko, ikasleak beraien artean ariketak elkarbanatzeko, ikasleek beraien burua ebaluatzeko, zenbait arlotan trebatzeko, gai batzuei buruzko interesa pizteko, jarduera batzuetara ohitzeko...

Beraz, irakasle moduan oso baliabide interesgarriak iruditzen zaizkit. Hala ere, kontu handiz ibili behar gara eta umeek egiten dituzten ariketa guztiak gainbegiratu behar ditugu. Izan ere, sarean dauden zenbait informazio faltsuak dira eta ikasleek egin ahal dituzten ariketa batzuk, gaizki egon ahal dira. 

Gaurko saioan aztertu ditugun baliabideen artean gehien gustatu zaidana ipuinak egitekoa izan da. Hots, adimen artistikoz elikatzen naizen pertsona bat naiz; beraz, umeengan adimen artistikoa garatzea ezinbestekoa iruditzen zait. Gainera, programa honek (batez ere, storybird) eskaintzen dituen ilustrazioak guztiz erakargarriak dira umeentzat eta ipuina sortzearen ekintza oso interesgarria bihurtzen du. 


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina