2014(e)ko abenduaren 9(a), asteartea

Gaur, abenduaren 9an, IKTko azkenaurreko klase magistrala eduki dugu. Honetan, hiru taldek egin dituzte beraien aurkezpenak.

Lehenengoa, GA1ko ikasle batzuek egin dute eta "La Web 2.0 en escena" aurkeztu dute. Horretarako, Dr. Raul Santiago Canpión eta Dr. Fermin Navaridas Nalda-k sortutako testu bat erabili dute.  Aurkezpenaren hasieran, Web2.0-ri buruzko sarrera bat egin dute. Ondoren, honen sorkuntza aipatu dute, era berean, Nestcape-ekin konparaketa bat egin dute.

 Webaren ezaugarriei dagokionez, ikusteko erak aipatu ditzakegu; RSS irakurlea hain zuzen ere. Bigarren ezaugarritzat editoreak ditugu, erabiltzaile guztiak erabili ahal dutena; bideoak, argazkiak, blogak, iritziak... Hirugarren ezaugarria, "erabiltzaile-zerbitzari" arkitektura daukagu. Honetan, aplikazioak (hala nola, weblogs, webmails, ThinkFree...) nabigatzailearen bidez burutzen dira, gainera, eguneratzeko errazak dira. Web2.0 ren helburua, jendeak kolaboratzea da.

Ondoren, sistema honen datuak gure eskura jarri dituzte. Hala nola, arkitekturaren oinarriak, hurrengoak direnak: eskuragarritasuna, pertsonalizazioa, aldakortasuna, multimedia-teknologia eta kolaborazioa. Web3.0-ren sorkuntzari buruz hitz egin dute, 3Da edukiko duena. Bukatzeko, honi buruzko bideo bat jarri dute.

Horrela izanda, aurkezpen honi ezker Web2.0-ri buruzko informazioa eskuratu dugu. Hau, gure egunerokotasunean dagoen elementu bat izanez, garrantzitsua da honen gaineko jakintza edukitzea.
http://www.vsocio.com/2012/02/02/uk-kids-feel-sad-lonely-internet/

Bigarren aurkezpena "e-lerning"-ri buruz izan da. Hau, Europar Komisioaren aburuz, hezkuntzaren kalitatea hobetzeko teknologia berrien eta interneteren erabilera da. 

Honen ezaugarri nagusiak hurrengoak dira: hesi espazio-tenporalak desagertzen dira, heziketa biguna, ikaslea prozesuaren erdigunea da, edukiak eguneratuak daude, irakasleak ikaskuntzan laguntzen du eta etengabeko komunikazioa ematen da.

Horrez gain, e-lerning mota desberdinak aurkitzen ditugu (hezkuntza presentziala, semi-presentziala eta ez presentziala). Horrela izanda, e-lerning unibertsitatean eta goi mailako ikasketaz gain, Lehen Hezkuntzan ere, erabili dezakegu. Honek, ikaskuntza erosoagoa eta interesgarriagoa bihurtzen du.

Jarraian, moodle-en ezaugarriak aipatu dituzte, hala nola, erakuntza soziala sustatzen duela edota hezkuntza presentzialaren osagarria dela.

Bestetik, educaplay baliabidea erabiltzeko argibide batzuk azaldu dizkigute, online lantzeko programa bat dena. Hau, ikasleekin burutzeko ariketa ugari eta interesgarriak eskaintzen dizkigu. Horrez gain, gure ariketak sortzeko aukera dago, Lehen Hezkuntzako ikasleentzat onuragarria izan daitekeena.

http://univsul.edu.iq/Wenekan_KS/4131112102014_el.png

Irakasle moduan, baliabide hauek erabiltzeko ahaleginak egin behar ditugu; hots, umeengan zenbait abantaila sortzen ditu, hala nola, autonomia edota motibazioa bultzatzea. Hala ere, kontuz ibili behar gara, zenbait arrisku agertu ahal direlako. Metodologia tradizionala jarraitzea lan errazagoa da, baina umeen hezkuntzarekiko kezka erakusten badugu, ahaleginak egingo ditugu eta hezkuntza alternatibo bat martxan jarriko dugu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina