Gaur, abenduaren 16an, IKTko azken klase magistrala eduki dugu. Aurreko
klasean zehar musikako lanen aurkezpenak eduki ditugu, beraz, urduritasuna
nabaritu da ordu honetan ere. Irakasgaiarekin amaitzeko, azkeneko aurkezpenak eduki
ditugu gaurko saioan.
Lehenengoak “PLE eta MOOK kontzeptuak”
landu ditu eta hurrengo informazioa eskaini digu: Hasteko, PLE kontzeptu
orokorra landu dute, 2001ean sortu zena: ikasleei beren ikas-prozesuaren
gaineko kontrola eta kudeaketa hartzen laguntzen dieten sistemak dira. Hauei
esker, informazio interesgarria bilatu eta aukeratu ahala dugu, edukiak
antolatu, besteekin komunikatu edota eduki berriak sortu. Hauei esker, ikas
taldeak sortu ahal ditugu sare sozialetan; gainera, klaseak dinamikoagoak egin
ahal ditugu mikroblogging-ak erabiliz. Aipatutako horiez gain, hainbat
erabilera eman ahal diegu PLE-ei; besteak beste, blog bat sortzea ikasleei
laguntzeko edota ikasgaiaren inguruko informazioa biltzeko wiki bat sortzea.
Hauek erabiltzeak, hainbat alde positibo
ditu, hala nola, eduki guztia ez dela instituzionala, lankidetza bultzatzen
dela eta garapen pertsonal eta jarraitua sustatzen duela. Baina, alde
negatiboak ere aurkitzen ditugu, izan ere, jorratutako edukien plagioa ager
daiteke eta abiapuntu komun baten ezarpena behar beharrezkoa da.
MOOK-ei buruz hitz egitean, hauek
dohainik edo kostu txiki batez eta mugarik gabe pertsona guztiei zuzentzen
zaizkien online ikastaroak direla esan behar dugu. Hauen betekizunak hurrengoak
dira: ikastaro bat izan behar dira, izaera masiboa izan behar dute eta online
eta irekiak izan behar dira. Aurreko kasuan bezala, alde positiboak eta
negatiboak ditugu. Lehenengoei dagokienez, edukiak eguneratuak direla aipatu
behar dugu edota distantzia handietan egin daitekeela lan, internet bidezko
aplikazioak baitira. Baina, askotan, ebaluazio irizpideek ez dute ikasleen
ikaskuntza erreala islatzen, besteak beste.
Gai honekin amaitzeko, azaldu duten
atala, MOOC-en banaketa Europar Batasunean zehar izan da. 2013. urtean, 277
zeuden bitartean, urte bat beranduago, 770 MOOC-ekin topatzen gara, Espainiak
horietako 256 dituelarik.
http://ikt.tekna.no/wp-content/uploads/2013/04/IKT-og-barn.jpg |
Bigarren aurkezpenari dogokionez, interesgarriena eta dinamikoena izan dela esan dezaket; hots, "¿Quién quiere ser millonario?" programa simulatu egin dute. Horrela izanda, zenbait galdera planteatu dituzte eta guri erantzun zuzena galdetu digute. Hurrengo galderak egin dituzte.
Klaseko kideek aktiboki parte hartu dugu aurkezpenean. Hori dela eta gaurko klasean irakasle moduan, zerbait ikasi dugula uste dut. Izan ere, 19 (orokorrean) urteko ikasleen arreta mantentzea zaila bada, 8 urte ikasleena... Askoz gehiago! Gure iraganean, gaur ikusi dugun adibide honetan oinarritzen bagara, irakasle onak izateko baliabideak eskura ditugula ikusi dezakegu.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina