2014(e)ko azaroaren 11(a), asteartea

Gaur, azaroaren 11an, IKTko klase magistrala eduki dugu. Aurkezpenekin jarraitu dugu, kasu honetan, bi talde eman dute beraien hitzaldia.

Lehenengo taldea Amaia Zelaia, Jon, Mikel, Libe, Itziar, Jone eta Itsaso osatu dute, GA2ko ikasleak. Haien hitzaldia "IKTak, hezkuntza aireberritzeko aitzakia" izan da.

Gaur egungo gizartea materialista eta globalizatua da. Gainera, informazioaren, ezagutzaren, komunikazioaren eta irudiaren gizartea da. Gizarte digitala.

Horrela izanda, gaur egungo eskola duela urte batzuk atzerakoarekin konparatuz, desberdina izan beharko litzateke ez? Baina ez da horrela. Desoreka handia ematen da eskolaz kanpoko eta barneko errealitateen artean. Gainera, IKTko tresna gutxi erabiltzen dira oraindik. Izan ere, irakasleak ez dira jaio, hazi eta hezi teknologiarekin, beraz prestakuntza eza sentitzen dute, baliabide ezarekin batera. Batzuetan, kontuan hartu behar dugu ere, irakasleen adina. Hots, honek eragina dauka hauen berriztatzeko motibazioarekin. 

Arazo honen aurrean, eskolaren funtzioa hurrengoa izango litzateke: egokitzapena eta alfabetatze digitala, inklusio digitala eta hezkuntza eredua berriztatu.
Funtzio horiek aurrera eramateko, hainbat aukera daude. Hauen artean, Web2.0 azpimarratu behar dugu; honen barruan aurkitzen ditugun baliabideekin batera: blogak, wikiak, webquestak, podcastak, mapa kontzeptualak, moodle...



Ideia hauen ondorio nagusi moduan, teknologia, hezkuntza haizeberritzeko aitzakia dela esan dezakegu. Horrez gain, teknologiaren bitartez, elkarlana eta bizikidetza sustatzen da. Bestetik, teknologiaren inguruan jarrera arduratsua sortzen da, horrek askatasunaren balioa dakar; hau da, Software-a askatasunez baina arduraz erabiltzea. Balio hauen bidez, umeak gizartera egokitzeko aukera edukiko du.

IKTak gure eskolan txertatzea eta teknologia esanguratsuki erabiltzea, oso garrantzitsua dela esan dezakegu; talde lana, diziplinartekotasuna eta  motibazioa bultzatzen baitu. Motu honetan, umeekin gai eta errealitate ezberdinak lantzeko aukera edukiko dugu. Gainera, lana ondo egitekotan, haien hezkuntzarekiko interesa eta jakin-mina piztuko da.

http://detki.lv/wp-content/uploads/2014/07/Online-safety-for-children-kids-using-a-computer.jpg


Bigarren taldea, Itsaso, Ander Sedano, Laura, Zulema, Amaia eta Patri egin dute; GA2ko ikasleak ere. Kasu honetan "Internet eta eskola"-ri buruzko hitzaldia egin dute. Hitzaldian aipatu diren zenbait idei hurrengo hauek dira: 

Gaur egungo familiek beldurra diote bakartzeari eta gaitasun sozialen garapenen galerari. Hori del eta, eskolak, plan ugari bideratu ditu IKTarekin erlazionaturik. "EU kids online" programan, interneteren eta horren inguruko ikerketak egin dira. Horiei esker, badakigu gurasoen %48ak, informazio beharra sentitzen duela; haur pornografia, ezezagunekin hitzorduak, norberaren datuak emateari... beldurra baitiote. "Safer Internet Programme"-ari esker, adin txikikoek interneten seguru ibiltzeko aukera izango dute. Etxean, aldiz, gurasoek jarraitu behar dituzten hainbat gomendio daude: umeekin egon sarean daudenean, non dabilen jakitea, informatu, ordenagailua guztion txoko batean jarri, web seguruak aurkitu, haurrari bere sentsazioei kasu egiteko esan...

Ondoren, Web2.0ren jarioei buruz hitz egin dute, teknologia multzo bat baino gehiago, jarrera aldaketa batzuk ere bultzatzeko nahia dela. Hots, honen aplikazioa hezkuntzan, dibertigarria eta sinplea izan daiteke, umeentzat erakargarria, gaitasun kritikoa, erlazioak, eta beste ikasleekin harremanak garatzeko baliabide egokia izan daiteke. Tresna edo teknologia ugari hauen atzean, ez dago soilik ideia teknologiko bat, baizik eta hezkuntza zabalago bat lantzeko desioa. Bukatzeko, Web2.0 filosofia jakintza zenbait ikastoletan praktikan jarri denez, honen adibide batzuk eskaini dizkigute.


http://www.blogcdn.com/parentdish.ca/media/2013/08/elementary-internet-1236x824.jpg

Inoiz bainoa baliabide gehiago ditugu. Zergatik ez ditugu aprobetxatzen? Askotan, antzinako hezkuntza kritikatzen dugu, baina gu irakasle moduan lan egitean, ume guztiak mailetan eserita, lerrokaturik, banakako fitxa bat egiten jartzen ditugu. Aro honetako umeek, ez dira antzinako umeak, ez dute berdin ikasten. Gaur egungo umeek, aukeren mundu oso bat dute eskura. Goazen pentsatzera.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina