Gaur, urriaren 29, IKTko klase praktikoa eduki dugu. Hau, bi zatitan banatu dezakegu: lehenengo zatian blog-arekin erlazionatutako edukiak landu ditugu. Bigarrenean, irudia landu dugu.
Horrela izanda, hasieran, gadget bat sartu dugu gure blogean, RSSak. Hik hasi weba eta lagun baten blog-a sartu dugu, hain zuzen ere, "ezagutzalatz", Alatzek sortutako bloga. Ondoren, creative commons -en bitartez, egilearen eskubideak gordetzeko irudi bat kokatu dugu gure blog-ean, copyrith-a ez emateko. Beraz, gure blogarentzat lizentzia sortu dugu. Gainera, bertako informazioa euskaraz jarri ahal izateko, > < artean dagoen informazio zehatz bat (adibidez, Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional License) editatu dugu. Jarraian, "Copyscape" ikusi dugu, sarean dauzkagun dokumentuak beste pertsona batek erabili dituen edo ez jakiteko. Baliabide honetaz gozatzen dugula erakusteko, irudi bat jarri dugu gure blog-ean.
Horrela izanda, hasieran, gadget bat sartu dugu gure blogean, RSSak. Hik hasi weba eta lagun baten blog-a sartu dugu, hain zuzen ere, "ezagutzalatz", Alatzek sortutako bloga. Ondoren, creative commons -en bitartez, egilearen eskubideak gordetzeko irudi bat kokatu dugu gure blog-ean, copyrith-a ez emateko. Beraz, gure blogarentzat lizentzia sortu dugu. Gainera, bertako informazioa euskaraz jarri ahal izateko, > < artean dagoen informazio zehatz bat (adibidez, Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional License) editatu dugu. Jarraian, "Copyscape" ikusi dugu, sarean dauzkagun dokumentuak beste pertsona batek erabili dituen edo ez jakiteko. Baliabide honetaz gozatzen dugula erakusteko, irudi bat jarri dugu gure blog-ean.
http://kareei.files.wordpress.com/2012/05/02-plano-panoramico.jpg |
- Argazki zati bat moztu: "herramientas", "herramientas de transformacion", "recortar", zatia aukeratu, gorde jpg moduan (exportar), kalitatea aldatu".
- Irudia handitu edo txikitu: "imagen", "escalar imagen", nahi ditugun neurriak jarri.
- Irudia pizuz arindu: "guardar como", izena/carpeta/guardar, kuadro berrian, kalitatea jeitsi.
http://k35.kn3.net/787DED331.jpg |
Bukatzeko, klase kide batzuk, kanpus osoan zehar argazkiak atera dituzte. Bikote bakoitzak, gai bat izan du eta horri buruzko argazkiak lortu behar izan ditu. Gaiak hurrengoak izan dira: ura, abiadura, airea, denbora eta komunikazioa. Gai hauei buruzko argazki asko agertu dira, oso interesgarriak.
Hala ere, irudigintza oso subjektiboa izaten ohi da. Irudi
baten planoa oso handia bada eta elementu asko kokatzen baditugu bertan,
irudia objektiboago bihurtzen da. Elementu bakarra fokalizatzen denean, aldiz,
subjektiboagoa da. Horrela, objektibotasunetik subjektibora pasatzeko, irudi bateko elementu bat fokalizatu ahal dezakegu.
Hezkuntzan, subjektibotasuna eta objektibotasuna oso garrantzitsua da. Irakasle moduan, gai batzuk lantzeko ezinbestekoa izango da irudi subjektibo batzuk irakastea. Hala ere, kontu handiz ibili behar dugu gai honekin. Bestetik, ikasleek irudien sorkuntzan trebatu behar ditugu, artearen bidez hezi behar ditugu. Horretarako, interesgarria da gaur ikusitako zerbait, planoak. Adibidez, neurri naturalara dago, begien aurrean ikusten dena edota
plano amerikarra ertaina), pertsonen harremanak adierazten duena.
Ikusitako guztia, hezkuntzaren alorrera eraman behar dugu, bai IKTren erabilpena, bai artearena.
Hezkuntzan, subjektibotasuna eta objektibotasuna oso garrantzitsua da. Irakasle moduan, gai batzuk lantzeko ezinbestekoa izango da irudi subjektibo batzuk irakastea. Hala ere, kontu handiz ibili behar dugu gai honekin. Bestetik, ikasleek irudien sorkuntzan trebatu behar ditugu, artearen bidez hezi behar ditugu. Horretarako, interesgarria da gaur ikusitako zerbait, planoak. Adibidez, neurri naturalara dago, begien aurrean ikusten dena edota
plano amerikarra ertaina), pertsonen harremanak adierazten duena.
Ikusitako guztia, hezkuntzaren alorrera eraman behar dugu, bai IKTren erabilpena, bai artearena.
http://html.rincondelvago.com/elementos-audiovisuales.html |
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina